Micke gästbloggar

<3
Sofia hade pruttat...
Peking anka
Knugen
 
Hej!
Idag fick jag äran att skriva på bloggen. Det var ungefär 4 månader sedan som Sofia packade sin väska och åkte till Kina, det har varit en lång tid som varit jobbig för oss båda. En hel del sms och skype har gjort att vi kunnat hålla kontakten.Men nu har jag varit här i över en vecka och Shanghai är en fantastisk stad på många sätt. När planet precis hade landat så hade jag en liten klump i magen, jag var nervös över att träffa Sofia efter så lång tid. Efter att gått 1 km på en heltäckningsmatta genom flygplatsen så stod hon där, min tjej! Det jag drömt om och tänkt på så länge, att få hålla om och pussa Sofia var underbart.
 
Det har varit jättekul att få komma till Kina. Har fått äta den bästa brunchen i mitt liv på Westins. Fått äta Peking anka, så jävla nice! Man får välja på en hel eller halv anka och till det får man små pannkakor som är lite som vårrullepapper och lite olika grönsaker och teryiakesås. Jag kände mig inte helt tillfredställd efter första gången så vi åt det dagen efter till lunch också.
 
Det finns ju en del knäppa saker som de äter här, jag testa ju på skalbagge en dag och det var ju ingen höjdare men där gick min gräns. Kändes lite som om det var mest en grej att ha sjuka grejer, såg inte ut som om kineserna åt insekter och ormar. de käkade kött och skaldjur som vi hade gjort. Idag när Sofia var tvungen att plugga så gick jag ut på stan och kollade runt lite. hamnade på en liten gata där de sålde sköldpaddor, grodor och ål, det är ju inte precis som ica med lax och fläskfilé. Jag gick sedan tillbaka till hotellet och hämtade Sofia så åt vi italienskt till lunch.

Jag är jätteglad att jag åkte hit och fick se den här delen av världen. Men jag allra gladast över att Sofia snart kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Mami

Oh vad roligt att få läsa din gästblogg Micke! Förstår att ni har det bra och har fått uppleva mycket. Snart är ni här nåda två, jag längtar. Kram

2013-12-29 @ 15:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0