Shanghai Zoo

Den här sköldpaddan var ungefär lika stor som jag, helt otroligt!
En riktigt ormhög!
Myshög med krokodiler
Megasköldpaddor igen!
Ormar som verkligen vet hur man kamoflerar sig
Min lilla djungelapa
Pandan chillar i solen
Det händer att jag kallar dem för djur när dem inte uppför sig....Och när de är på inhängnat område, på djurparken, i sitt eget land verkar det som om de själva håller med..
Njuter lite av solen trots minusgrader!
Blev riktigt nöjd med den fina giraffbilden
Den här vännen tyckte man tyvärr väldigt synd om, ensam in en glasbur med kalt golv
 
Lördagen spenderades på Shanghai Zoo, har länge velat gå dit men ingen har riktigt velat gå med mig - sen kom Micke! Vi var där några timmar och det var rätt härligt att få promenera omkring på det stora parkområdet då grönska i övrigt saknas i Shanghai. Dock var det väl lite tomt på djur och vi tyckte i regel att det var för små ytor för djuren att röra sig på trots att parken var enorm och många outnyttjade ytor fanns, och sen var det tyvärr rätt smutsigt och såg bara tråkigt ut för djuren. Men självklart är det spännande att se häftiga djur på så pass nära håll! Både Micke och jag älskar ju Nat Geo Wild-kanalen hemma... haha
 
Saturday was well spent at the Shanghai Zoo where I have been wanting to go for a long time but no one wanted to go with me - and then Micke arrived! It was nice spending some time in the big park full of trees and grass, something we don't see very often in Shanghai. But what we thought was bad was the conditions the animals lived in, it didn't look like their normal environment at all even though the park was spacious enough to make it happen. But it's always interesting seeing cool animals in a close up since both me and Micke loves Nat Geo Wild channel on TV...haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0