Nov. 29, 2013

Jäkla apa alltså
 
Herre gud... Vilken dag! Inte nog med att träningen i morse tog energi, efter det har jag och Julia varit på Qipu lu market, huvudvärk.  Men lyckades köpa ryggsäck, varm tröja, strumpbyxor och vantar inför helgen i Yellow Mountains. Åker imorgon kväll och kommer fram söndag morgon. Efter det skulle vi hämta upp mina byxor på tailor market (svarta i bomull) vilket visar sig bli ett rent helvete. Oj oj oj. De byxor jag beställt fanns - men de hade gjort dem i ett helt annat material än det jag beställt, något dåligt och billigt alternativ, men de försökte ändå övertala mig att det var "exactly the same". Vi frågade 7 andra kunder som höll med oss om att det var två helt olika material. Men skräddarna var riktigt dåliga och vägrade ge mig depositionen tillbaka då jag inte ville köpa de fula byxorna. Suck. Var så upprörd. Jag försökte verkligen hålla tillbaka ilskan och Julia gjorde allt för att argumentera med dem, men dem gav oss inte ens några alternativ. Till slut tog jag deras orderbok med alla deras ordrar och gick - och först då var dem beredda att betala tillbaka mina pengar. Ojoj. Efter det var vi båda så skakiga att vi kände för öl. Riktig öl på Shanghai Brewery. Kvällen slutade med att en apa klättrade upp på mig. Mitt på gatan. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0