Paket!

Matriell lycka
 
Oj va jag var nyfiken idag när jag fick sms (på kinesiska) att jag hade ett paket att hämta upp! Vad sjutton kunde det vara? Systemet, om man ens kan kalla det så här, när det kommer till att hämta upp paket fungerar som följande - tid och plats anges där du kan hämta upp ditt paket. På plats står säckar med paket som hälls ut på gatan varav du själv får leta bland alla dessa, i mörkret, tills du eventuellt hittar ditt. Gå. Ingen bryr sig. Efter 15 min hittade jag mitt paket.
Det visade sig vara ett mobilfodral jag beställt för en vecka sedan där webshoppen snällt förklarade att de inte levererar till Kina, så jag fick trots förfrågan ändå mitt paket skickat till Sverige. Det skulle ta "mellan 5 och 40 dagar". Men icke, någon kunde tydligen göra lite extra för mig och ändå skicka det hit. Det tackar jag så hjärligt för!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0