Skräddare och strosande

Julia
Chiara, Elena och jag, passade på att inviga hatten dagen till ära
Julia är i extas över nya kattöronen?
Mums, en sipp av mossa och svamp!
Jag gillar kinesiska barn..
Svenskt godis!
Långt ifrån gratis, men helt klart gott!
 
Jag, Julia, Elena & Chiara började dagen på skräddarmarknaden där jag valde att göra ett par till av mina favoritbyxor, som jag haft i ett par år och som använts så flitigt att de börjar bli genomskinliga.. Svarta bomullsbyxor, piece of cake tänke jag, men det var svårare att hitta någon som ville göra ett par enkla brallor än klänningar och kostymer, knappt någon hade ens bomull! Men jag hittade en jättegullig tjej till slut som var duktig, medgörlig, ivrig att hjälpa och dessutom hade bra tyg. Hämtas upp om en vecka för 160 RMB (ca 170 kr), ingen stress sa jag. Råkade även köpa en riktigt fluffig och stor rävkrage av bara farten, insåg när jag kom hem att de sytt på ögon och nos på den... Måste lösa det..!
Efter marknaden åkte vi till Tianzifang för kaffe och lunch och lite strosande blad de mysiga gatorna, köpte även svenskt plockgodis på Fillidutt, bara 230 RMB/kg (!), gott men dyrt!
 
Spent the day at the tailor market making a copy of my favourite pants, black ones in soft cotton. Piece of cake I thought, which proved to be wrong. It seemed to be easier getting a fancy dress made than a simple pair of loose pants, someone even recommended me to go somewhere where they made pyjamases. Thanks for that. After some searching we found a sweet girl who helped me after all, good!
Next stop was Tianzifang for coffe and lunch, always cozy! Even found Swedish candy, yummy!
 

South Bund Fabric Market
399 Lujiabang Lu,near Nancang Jie
南外滩轻纺面料市场, 陆家浜路399号, 近南仓街


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0