Count down

Helena, jag och mamma i Dobrovnik förra året
 
Nu är det inte alls långt kvar tills min kära mami och Helena kommer hit för att hälsa på mig! Lördagen den 26e oktober närmar sig med stormsteg. Det ska bli såååå roligt att ha besök, har gjort en massa research inför deras vistelse men behöver nog lite mer kött på benen för att kunna underhålla två världsvana kvinnor i en veckas tid! Några tips på restauranger, platser att besöka/ saker att göra eller marknader jag inte redan sett? Allt är välkommet!

Jag har tänkt visa dem/ underhålla dem med:
Dagstripp till Suzhou, vattenstaden
Massage på Zen Massage
Old Town
The Bund
Antingen Gods Temple eller Jin'an Temple
En tripp upp i något av de höga tornen
Fake market/ Fabric Market/ Bird & Flower Market/ fler?
Rundtripp i min vardag på och omkring universitet
Brunch någonstans
Kanske Ladies night på 92:a våningen? Sist var det ett helt gäng i deras ålder där
Massa trevliga middagar
 
Mami & Helena, vad tror ni om det? Vad vill ni själva se och göra? Kolla gärna in www.smartshanghai.com för lite tips!

Kommentarer
Postat av: Mami

Min älskling!
Du kommer vara världens bästa guide. Jag tycker det verkar som om vi ska ha fullt upp.Pilotglasögon Ray Ban vill jag hitta. Vi har lite tips från folk som varit där. Vi tar med den informationen. Puss och kram hela dan!

Svar: Jag hoppas det, annars får jag improvisera! Ja men Ray Bans är inga problem, här finns allt och lite till! Toppen, ta med alla tips!
Puss & Kram
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2013-10-15 @ 20:20:19
Postat av: Helena

Åh,vad spännande! Jag är med på allt! Vill lära mig något på kinesiska också. Tar med en tom resväska och den ska jag fylla med en massa spännande som ska inhandlas i Shanghai. Ser fram emot att se den gamla delen av staden och att få träffa dig. Kram Helena

Svar: Vad härligt att höra! Ja något på kinesiska ska vi nog kunna lära dig! :)Se till att åtminstone ta med ett par bekväma skor i den tomma resväskan! Och kom ihåg att kinesiska storlekar inte är helt anpassade efter västerlänningar!
Ska bli så roligt att ni kommer! Kram!
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2013-10-15 @ 20:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0