Ladies night

En skymningsbild av TV-tornet..
Med Alexandra på Morton's
God Appeltini och god bjudmacka..
 På Morton's
Shanghai World Financial Center
En del av inredningen hängandes från taket på SWFC
Dansuppvisning på Phebe
Grannarna, en promoter & Alexandra
Snodde en hatt..
 
I den här staden verkar man kunna hitta "ladies night" någonstans varje kväll, vilket betyder att tjejer dricker helt gratis! Antingen under begräsade tider eller med begränsat urval, men ändå! I Sverige existerar inte gratis, inte utan hake. Så igår möttes jag och Alexandra upp på steakhouset Morton's då de har "Mortini hours" mellan 17 & 19 alla vardagar och det bjuds på Filet mignon steak sandwiches, som var väääldigt goda! Där drack vi drinkar med blandad kvalitet, haha, deras Appeltinis var jättegoda men min Lychee Mojito smakade fisksoppa. Så äckligt att jag fick be om en ny..
Därefter traskade vi vidare till Shanghai World Financial Center, även kallad kapsylöppnaren, för att besöka 100 Century Avenue, världens högsta bar på våning 92 med öppen champagnebar för alla tjejer! Bara att njuta medans man är här helt enkelt! Där träffade vi på alla mina svenska grannar från mitt våningsplan, de är 10 tjejer från Borås som precis slutat gymnasiet och åkt hit för att läsa kinesiska ett år. Några nya ansikten och några välbekanta, mycket trevligt. Vi begav oss därifrån till Phebe för att sen sluta på Maya. Tant Sofia var försten att kasta in handduken då jag likt ungdomarna inte klarar av att festa till fem på morgnarna längre! Det var en jättehärlig kväll med skratt, dans och mycket gratis, roligast ändå är alla människor man träffar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0