Bildregn

Hej alla fina!
Lördag kväll i Shanghai, och jag ligger på rummet efter ännu dag en i det nya landet och den nya staden. Idag fick vi träffa våra faddrar på något form av arrangemang som innehöll diverse, inte så mogna, lekar. Fick hur som helst en väldigt trevlig kinesisk tjej som antagligen var den enda faddern som det känns som om jag skulle komma bra överrens med. Så det känns skönt, hon och jag ska äta middag på tisdag och lära känna varandra ännu lite bättre. Efter det hann jag knappt mer än hem innan ett gäng skulle iväg till IKEA, och sjäääälvklart ville jag också dit. Shoppade loss på diverse nödvändiga saker, och några mindre nödvändiga, men saker för att få det kala studentrummet något trevligare.
Här kommer ett helt gäng bilder ifrån mina dagar i Shanghai, och ja, om ni undrar - jag har det bra och trivs än så länge. Dock är språket ett väldigt stort problem, nästan ingen pratar engelska, och jag är en av de 25 % av utbytesstudenterna som inte kan kinesiska, nästan alla andra har läst det tidigare. Jag börjar nästa vecka och har snabbt insett att det en den kursen jag måste lägga absolut mest krut på!
 
Nanjing Rd, den största shoppinggatan där jag bodde de första dagarna på hotell
 
Något fancy shoppingcenter
 
Jing'an Temple, rökelser
Jing'an Temple, ett gammalt tempel där det fortfarande bor munkar
 
Jing'an Temple

 Jag och en av alla statyer man kunde be till
Jing'an Temple, 15 ton tung Buddha
 
Pearl Tower
Shanghai skyline
Fick snällt be någon okänd att ta kort..
Hamnade i den gamla delen av Shanghai, såååå fint!
Shoppade ny läderplånbok för 10 kr, armband för 5 kr i den gamla delen av Shanghai
Min utsikt från rummet på 16e våningen här på campus
Middag och drinkar min första kväll på Fudan med ett härligt gäng utbytesstudenter
En av de fina byggnaderna på skolan
 

Kommentarer
Postat av: Grace

Nice! Oh i miss shanghai!

2013-09-07 @ 21:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0