Have no fear

Jobbigt att vara allergisk, hälsoam och kräsen i Kina
 
Mitt vanliga motto fungerar inte riktigt här, tvärtom, här måste jag alltid ta det säkra före det osäkra, speciellt när det gäller mat. Värst är det när vi är många, vilket vi (dem..?) rätt ofta är när vi äter, och man är på ett kinesiskt ställe där man delar på allt. För det första ser allt osmakligt ut, för det andra litar jag inte på att personalen tar min allergi på allvar, för det tredje har jag ingen lust att begränsa andra pga. min allergi, så - idag slutade det med att jag som vad dödshungrig åt en liten skål ris. Detta resulterar ju självklart i att jag måste äta "igen" sen. Är så glad att jag igår köpte ingredienser till en vanlig kycklingsallad. Tadaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0