Helgen som gått








Har haft en jättebra helg, fredag med supergod sushi i stan, lördag med ytterligare besök i Old Shanghai följt av ett beachparty med sommriga drinkar och beach volleyball och roligt sällskap. Blev väldigt förtjust i en liten kinesisk grabb som var där, tack och lov var det ömsesidigt.
Idag var jag på lunch med en tjej ifrån Göteborg som också precis flyttat hit, och det roliga var att hon hade hittat mig genom bloggen! Väldigt gullig tjej! Vi körde lunch på Mark & Spencer (mhmmmm), och efter det en runda i ett gigantiskt shoppingcenter som avslutades på Carrefour. Japp, it's all about the food!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! Har precis kommit in till Shanghai och hittade din blogg genom ett tips från svärfar (!!) :) Har du några tips på dagsutflykter osv härifrån? Vi väntar på nytt visum så ska hänga runt i 10 dagar här... Kom gärna med tips! Hoppas Kina blir allt och mer vad du väntat dig!

Svar: Hej Rebecca!Vad kul att du också är i Shanghai! Ska jag vara helt ärlig så har jag varit här för kort tid för att veta riktigt vart man ska! Men däremot gillar jag själv Old Shanghai som ligger nära The Bund, du kan ta sikte på The God Temple och runt omkring är gamla stan, finast tycker jag att det är på kvällen.
Jag har dessutom själv ställt samma fråga om dagsutflykter, fick nyligen fått tips om Xiamen. Kolla in det som en dagsutflykt!
Som du kanske sett i bloggen har jag besökt Jing'an Temple som var ballt, det ligger på samma gata och del (Nanjing Rd) som alla de lite finare butikerna ligger på.
Kolla annars in www.etours.cn/shangai för fler tips!
Om du hittar något roligt får du gärna tipsa mig ;)
Ha en trevlig vistelse!
/Sofia
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2013-09-17 @ 03:00:36
URL: http://beccus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0