Ledig

Köpte fina rosa tops, marmelad..(ooom jag skulle lyckas köpa en croassaint eller två..), sugrör så jag är förberedd att göra smoothies, doftpinnar då mitt rum fortfarande luktar lite konstigt, och nagelskrubb/fil
 
Jag är så jäkla ledig hela tiden att det känns konstigt! Sen i fredags har jag varit ledig, och hela den där veckan på grund av National Day här i Shanghai. Jag har alltså inte skola igen förrän på måndag. Idag började jag dagen med ett hårt styrkepass på gymmet för att sedan möta upp ett gäng på lunch på en muslimsk restaurang, för mig blev det grillspett och broccoli, hade beställt ett med kycklinginälvor med, då den lilla detaljen satt under klisterlappen med priset.. Så den fick vara. Jag fixar inte inälvsmat på grund av tanken av vad det är.
På eftermiddagen mötte jag upp ett svenskgäng från i fredags bestående av Alexandra, Kicki, Martina & Jonathan ifrån Göteborg. Med utgångspunk vid Jin'an Temple storsade vi omkring i French District i timmar, kollade små butiker och fyndade på japanska Daiso där allt kostar 10 RMB (10 kr).
 
Since we have this week off I feel like I have sooo much time! Today I started my day with a work out, and then lunch at a muslim place with friends. I happened to order grilled chicken organs since "organs" was underneath the price tag... So I sticked with my shish kebab and broccoli.
Afterwards I met up with the Swedish gang from this friday, we just walked around in the French Consession looking at small shops and so on. Found a few cheep things at the Japanese store Daiso.

Kommentarer
Postat av: Karin O

Jag är med som medföljare, min kille jobbar på H&M och vi har bott ute i tre år nu. Första två hade jag mitt gamla jobb på distans och pluggade en del samtidigt, men från och med sommaren nu är jag bara preggo på heltid haha.
Ja, underbar stad. Ganska lätt att leva här, även om man stör sig på en del ibland. Vi har dock skaffat oss en "vanlig vardag" här, blir så när man bott ute i några år. Fast en hel del annorlunda än hemma:)

2013-09-30 @ 17:15:12
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0