Adjöken adjö

Nu är Micke på väg hem till Sverige igen, två veckor har passerat och det har gått fort. Vi har hunnit med lyxbrunch på Westin, jul i Peking med Kinesiska muren, den Förbjudna Staden, Lama Temple, många goda frukostar, oplanerade luncher, härliga beställa-hem-middagar likväl som goda middagar ute, det har shoppats, strosats och unnat oss fantastisk massage, vi har haft otaliga konversationer om skillnader i kultur Sverige/Kina, hamnat i två bråk med idiotiska försäljare/skräddare som tar betalt men inte levererar. Utöver det har det varit pusskalas och överösande av vackra ord, förklaringar av längtan. Vi har haft det jättebra här och jag känner mig väldigt redo att åka tillbaka hem till Sverige nu, det ska bli skönt att komma hem till ett fungerande samhälle med vettiga(re) individer och en helt vanlig och lugn vardag. Längtar efter att kunna laga ordentlig mat och slippa äta själv, att få komma hem och bo med Micke igen, boka pass på SATS och köra slut på mig själv, handla normal mat på ICA, träffa mina vänner, min familj, förstå vad folk säger, att få känna sig anonym på tunnelbanan utan blickar, att få handla till fasta priser utan att pruta... You name it! Jag längtar hem helt enkelt och nedräkningen är igång, 19 januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0