Confession



Jag har ett confession att göra - jag har ätit skitsaker varje dag! Skitsaker som chokladkaka, nyupptäckta Cornetto Citronsmakande chokladsaker, crossar och tea cakes (mumsmumsliknande fast godare). Varenda lunchrast går jag och köper något sött att avsluta lunchen med, och jag känner inte ens att jag vill stoppa mig själv. Men på kvällarna och mornarna, då bestämmer jag att "imorn eller idag då jävlar, inga sötsaker här" och ibland tummar jag till och med med mig själv för att låta bli... Jag hade ju mitt godis- och sötsaksuppehåll i drygt två veckor, det funkade bra. Dock klarar jag inte att hålla mig till helgerna som jag tycker är sunt, vad ska jag göra? Frukt fungerar absolut inte. Jag funderar på andra saker, som att inte ta med min en endaste pund till jobbet så att jag inte kan handla, eller tvinga mig själv att sitta i köket på jobbet varje rast. Så fort jag går ut köper jag godis och strunt.
Tur att man i alla fall är nyduchad efter ett pass på gymmet, och att jag går till och från jobbet varje dag vilket tar ca tjugofem-trettio minuter. Fast tyvärr tar ju inte motionen bort varken sötsuget, eller skadorna från allt socker. Hjälp mig någon?

Kommentarer
Postat av: Mami

Du måste äta flera mellanmål mellan huvudmålen. Grovt bröd, frukt, yogurt med färska bär alltså smothi. Bevisa för dig själv att du kan! Jag vet hur det känns. Mörk choklad en liten bit (om du tål)Puss och lycka till!

2010-04-30 @ 08:13:24
Postat av: Mami

Glömde lite!

Fokusera på andra saker än sötsaker. Tänk på annat. Kaffe är skitbra att ta när man är sugen.

2010-04-30 @ 08:15:38
Postat av: Sofia J

Du har så rätt mamma, men jag kan lixom inte äta så många mellanmål på grund av jobbet. Och det är precis när jag ätit upp min lunch som jag är som mest sugen. Men kaffe är bra, det håller jag med om! Ska ta med min det till jobbet idag. Dagens mål - inga sötsaker!

2010-04-30 @ 10:51:17
URL: http://sofiasstorstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0