Mums filibabba!


Den svartaste, och godaste kladdkakan jag någonsin sett och gjort! Och då har jag gjort många goda innan...

Har bakat kladdkaka med småtjejerna nu under kvällen, och för sjutton, den blev GUDOMLIGT GOD! Och helt ärligt, den blev kolsvart, har aldrig sett en så svart kladdkaka. Den var givetvis inte bränd, utan det är kakaon som är svartare än natten samt att mängden kakao var stor. Jag och Helena kunde inte sluta skratta åt hur den såg ut förrän vi smakade den, då vart vi båda stumma av förtjusning! Helena bad mig baka eftersom hon ska ta med sig och bjuda på efterrätt imorn bland sina vänner, tror nämligen inte hon är så bra på att baka så hon bad mig. Inte mig emot eftersom jag bara för två dagar sen frågade om jag fick baka kladdkaka, som sen inte blev av. Så dubbel sats blev det, en vanlig kladdis, och sen andra häften i cup cakesformar. Jag är så bra.
På tal om det där med bakning, och mat, så tror jag att jag har haft väldigt stort inflytande i den här familjen gällande just det. Eller, jag är rätt övertygad. Bara en så stor ska som att de åt ute fem av sju dagar i veckan innan jag kom hit, och nu lagar vi all mat hemma! Jag är en person som föredrar att laga maten från grunden både för att ha koll på ingredienserna och för att kunna bestämma precis hur det ska smaka, men det är absolut jättekul att äta ute. Men jag vill att det ska speciellt och inte höra till vardagen. Jag har dessutom föreslagit massor med nya maträtter/ tillbehör/ såser/ tillagningssätt till middagarna, och själv vart med och lagat, och alltid fått positiva reaktioner! Jag har introducerat ny mat för barnen, och kommit på massa nya alternativ till deras tidigare favoriter. Det är jag glad för, och faktiskt stolt över. I och med att mat är så viktigt för mig, så vill jag givetvis att det ska smitta av sig på andra. Och det har det gjort!
Här får ni receptet jag använde mig av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0