Vad blir det för mat?



Tomatsoppa á la Sofia

Familjen var idag bortbjudna på middag, och jag hade för andra kvällen i rad köket för mig själv. Det är för mig en riktigt frihetskänsla, att få laga min mat, på mitt sätt utan att påverkas av någon annan. Enkelt och gott blev det! Jag har en väldigt enkel filosofi när det gäller matlagning - jag vill använda mig av varor som inte har några ingredienser. Det vill säga rena naturliga råvaror! Det enda i dagens mat med innehållsförteckning vad buljong och chilipasta, men det är ok tycker jag! Jag är ju mycket medveten om mat och hälsa och tycker att min utgångspunkt är väldigt sund, men att jag kommit fram till en stående sammanfattning är nog tack vare Mats-Eric Nilssons böcker om tillsatsämnen och matfusk och boken "Äkta vara". Dessutom känner jag mig ren inombords när jag vet att jag inte ätit massa konstgjorda ämnen, plus att det är nyttigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0