Världens godaste mat!





Trevor

Igår så droppade vi in på en restaurang vi valde lite på måfå, mest för att Helena sa något om "de har getost på menyn.." och vi slickade oss om läpparna och började tänka på krämig ost, och knallade in. I en källarlokar trängdes mängder med människor bland det stearinljustupplysta rummet med designade dekorationer i alla riktningar. Häftigt ställe tänkte vi, kollade om det fanns något som barnen kunde äta, och beslutade oss för att stanna.
När vi väl började välja i menyn kom vi alla fram till varsin huvudrätt, och några förätter som vi skulle dela på. Barnen fick hemmagjorda pommes frites till förrätt, och herregud, jag har aldrig ätit godare pommes! De var sååå krispiga, knaprika, perfekt saltade och inte alls flottiga, åh! Till oss blev de kobe burgare på världens godaste biff, och en tryffel/ vitlök/ getoströra över återigen friterad potatis som exploderade i munnen som ett fyrverkeri av underbara smaker. Till huvudrätt valde jag ungsbakad/ lätt grillad kycklig lagad i sitt eget fett som de sa, på en bädd av mathavre och grönsaker. Kycklingen var h e l t   o b e s r i v l i g t  G O D! Så mör att den smälte som smör, och med smaker som gjorde att jag ville äta allt samtidigt, men ändå inte äta upp maten för då skulle det roliga vara slut. Det var helt galet så gott det var, det absolut bästa jag någonsin ätit, och då pratar jag om alla rätter. Vi var otroligt nöjda allihopa. Så, är ni i Toronto, måste ni äta på Trevor på 38 Wellington East Steet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0