Recept på Spanish Style Chorizo


Spanish Style Chorizo

Jag mailade ju Mark & Spencer för ett par månader sen för att få ingredienserna till en av mina favoriträtter, brukade köpa deras färdigrätt och ville testa att göra den själv. Har lagat den två gånger sen dess - supergott! Så nu fick jag en förfrågan om att publicera receptet, och klart att jag ska göra det. Dock inte i "recept-form" eftersom jag alltid höftar och tar den mängd som känns bra, så det blir mer i "ingrediens-form". Hoppas det ska fungera! Så;
Sätt på en kastrull med aborias ris,  och salta. Hacka under tiden rödlök och röd paprika i bitar, salta och stek i olja tills de mjuknat. Skär chorizo i skivor och stek i en separat stekpanna tills korven fått färg. Häll upp i en stor skål och låt svalna tills riset är klart. Blanda under tiden ihop dressingen som i princip står för det godaste; cherryvinäger, rödvinsvinäger, olivolja, flingsalt, peppar, en nypa socker, pressad vitlök som blandas, helst skakas. När riset är klart ska det kryddas med gurkmeja för att få den gula färgen. Blanda sen ihop alla ingredienser och ös på med mycket färsk persilja eller koriander, samt ruccola. Häll över dressingen och servera maten ljummen!

Kommentarer
Postat av: A

Åh tack så mycket! Det ska jag pröva!

2011-05-16 @ 23:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0