God morgon!

Frozen yoghurt, precis som glass!
Filéad apelsin
Supergod smoothie!

Jag älskar när morgonen är god, ordagrant, frukost är mitt favoritmål på dagen och dessutom viktigt! Igår var jag väldigt sugen på att prova på att göra smoothies som de gör på många ställen hemma i Stockholm - frozen yoghurt med färsk frukt i stället för tvärt om som jag brukar göra. Sagt och gjort, stoppade in två portionsförpackningar yoghurt i frysen och väntade. Idag gjordes smoothien med den frusna yoghurten, färsk och filéad apelsin, håll i er nu - en halv banan(!), ingefära och linfrön. Det blev sååå gott, om man bortser från banansmaken..!
Men det jag också vill tillägga är att min frozen yoghurt á la natural smakade precis som vilken yoghurtglass som helst, sjukt gott! Nu har jag hela frysen full kan jag lova! Nytt sätt att lyxa på yoghurt, prova själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0