IKEA och lite julförberedelser

Mmmm... sjukt god varmrökt lax!
Här kan man få köttbullar i en mugg..
Blev mycket besviken över utbudet av godis på IKEA, hade förväntat mig åtminstone Marabou
Det här kom jag hem med! Nästa helg är första advent och då är vi i Yellow Mountains, men tänkte ta med glögg och skum-snögubbarna och ett ljus kanske
 
Idag har dagen spenderats på IKEA tillsammans med Julia, närmare än såhär kommer man inte Sverige som utlandssvensk. Så det är alltid lika trevligt, och lite lätt nostalgiskt. Det blev en jättegud lunch med varmrökt lax och lite rödvin, för att sedan inhandla lite, lite julmys och mat. Väl på avdelningen bland alla julsaker insåg jag på riktigt att jag för första gången inte kommer att fira jul med familjen, vilket känns tråkigt. Däremot är jag oerhört tacksam och glad över att Micke kommer hit då och lyser upp tillvaron. Vad hade jag annars gjort i Kina, ensam, på julafton? Förhoppningsvis hade jag väl kanske ändå inte varit ensam, men ändå.
 
Cosy time with lunch and shopping at IKEA, always a little feeling of homeland Sweden when there. Love it. Got my self some candy, food and lights for christmas!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh jag som varit så sugen på Ikeaköttbullar ett tag nu. Och sjukt lyxigt med ett glas rött till, ska jag också ta snart;)
Trevlig helg!

Svar: Hihi du får hitta tillfälle att ta dig till IKEA ;) Och lyxa till det lite extra efter alla dessa månader ;)Tack och detsamma!
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2013-11-22 @ 11:17:57
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0