DIY

Hemmagjorda kycklingwraps med tzatsiki till middag
 
Här äter folk i regel ute jämt enligt min mening, det klassas som billigt om man inte har något emot att äta kinesiska rätter alla dagar i veckan. Jag däremot, min kräsna lilla sak, är ännu inte riktigt förtjust i "pinn-mat" dvs. kinamat än, och då är det inte så himla billigt att äta ute varje dag.
Dock lagar jag gärna mat själv, i den mån det går utan ugn, med en stekpanna och kastrull, med ett utbud av råvaror som kunde varit bättre. 9 av 10 av mina rätter består av kyckling...
 
Here in China most people seame to eat out almost every day, which is considered cheep if you happen to like China food. I'm still not convinced which leads to a higher price when eating out. But I like cooking myself even though I have only got a frying pan, haven't got an oven, and only find a small part of all groceries I would like. So far chicken is included in 9 out of 10 dishes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0