På tal om mat..

En riktigt god frukost, vi måste tillbaka till Broms Linn!
Basen på min tomatsoppa, skjuts in i ugnen, och mixas..
Sommarens godaste tallrik som avnjöts i trevligt middagssällskap
Haha till och med kroppkakor är jag väääldigt sugen på, dock mormors med bara grädde till
Räksallad med keso och avokado
En gottig kladdkaka
Mickes röding med skummad citronsås och räkor..
Fetaost.. oj vad gott, tillsammans med fantastiskt goda soltorkade tomater
En brunch värd namnet
Mammas underbara parma- och chevrésallad
Scones..
En riktigt matig laxsallad med rödbetor och matvete
 Världens bästa morgonrutin; yoghurt, frusna bär, spenat, citron, ingefära, kanel, cayennepeppar, linfrön, juice, havregryn, avokado och ett krossat ägg. Det blir inte mycket bättre!
 
Efter att ha varit i Kina i 1,5 månad har jag verkligen haft tid att reflektera över vad jag sakna i matväg i det här landet, och listan är lång trots denna förhållandevis korta tid. Men jag saknar verkligen en riktigt matig, fräsch och god sallad som inte bara består av isbergssallad, gurka, tomat, paprika och kyckling. Jag vill ha massa god ost till, ruccola, matvete eller bulgur, någon fräsch frukt, kanske rödbetor eller soltorkade tomater och oliver.. Oj vad det vattnas i munnen... Jag längtar efter Mickes underbart goda chili.. Keso, ett glas kall mjölk, god yoghurt, creme cheese, kesella och min stavmixer så jag kan göra mina morgonsmooties. Ser fram emot att få äta en macka på fullkorn med en riktig skiva ost och skinka som inte är 1,5 cm tjock. Längtar efter att kunna göra ungsbakad lax, lasagne och paj, eller varför inte min favorit rotfrukter i ugnen? Scones...kladdkaka... Jag håller på att go nuts just nu.
Men för att inte prata om produkter eller rätter så saknar jag generellt främst de dagar jag får äran att äta min älskade kocks mat, tillsammans med honom. Eller en härlig middag med vänner. Sällskapet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du besökt elementfresh? Deras sallader är dyra, men värda varenda krona! Stora och matiga, så består dom av lite mer än bara rena salladsblad :) Wagas har billigare pris och också rätt matiga sallader!

2013-10-16 @ 15:27:38
Postat av: Magda Hörndahl

hälsningar från Magda hehe

Svar: Nää jag har inte varit där, men har läst att deras sallader ska vara bra! Känns dock som ett projekt att åka halva stan för en god sallad (A) Men kommer garanterat slinka förbi om man är i korkarna! Så tack för tipset :)
Sofia 23 år ifrån Stockholm boendes i Shanghai

2013-10-16 @ 15:28:08
URL: http://studentinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0