Welcome to my kitchen

En matlista då inspirationen tryter
 
Det här är vad jag har att jobba med när det kommer till matlagning, ett kök med 3/6 fungerande gasplattor, samt en behållare som förser mig med vatten på 95-99°C. Har verkligen börjat gilla gasspis då det blir varmt så snabbt, och gällande vattenbehållaren är det mycket smidigt att inte behöva vänta mer än någon minut för att koka upp vatten. Det är inte jättefräscht, men rätt okej ändå, och jag är nästintill den enda som använder köket på hela mitt våningsplan. Känner mig ju dock väldigt begränsad av att inte ha tillgång till varken ugn eller micro... Måste alltid värma på maten i en stekpanna, vilket känns sådär!
Blev tvungen att sätta mig och skriva ner en lista över saker jag faktiskt kan laga i det här landet, med tanke på köket och utbudet av mat. Jag har ännu inte lyckats hitta några vettiga mejeriproduker såsom matlagningsyoghurt eller grädde, så det blir oftast såsfritt. Rätt nyttigt så sett!
Idag slängde jag ihop en räkpasta med citroncest och saft, torkad röd chili, vitlök och sweet chilisås - smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0