Totalt besatt

Satan så god sushi!
 
Tro det eller ej, men kvällens middag blev på en japansk restaurang i ett av de stora shoppingcentrena på Nanjing Rd (stora shoppinggatan, och ja, de flesta restaurangerna ligger i galleriorna). På menyn fanns det massor som såg gott ut, men jag kunde inte hålla mig, så det blev sushi. Garanterat en av de bästa jag ätit, det var lixom rullar med fisk både i och på, med supergod majonäs till, och vissa bitar som jag inte ens visste vad de var. Men de smälte i munnen...Gud jag vill ha den goda igen! Det blev bara jag och Yana då grabbarna bangade och körde "stammishaket" Helen´s.
På tunnelbanan hem var jag tydligen ett attraktion, det stod ett gäng med tjejer i femtonårsåldern som försökte smygfota mig i flera minuter. Ända problemet var att de hade klickljudet på när kameran knäpptes av och att de inte direkt var diskreta med telefonen, rakt upp i mitt face. Så Yana som pratar lite kinesiska frågade vad dem höll på med, och ja, svaret var enkelt - "hon är så himla vacker så vi var tvungna". Hum. Kände mig lite lätt obekväm, men jag kanske inte ska bli förvånad. Welcome to China!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0